Blog 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van MissionIndonesia2015 - WaarBenJij.nu Blog 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van MissionIndonesia2015 - WaarBenJij.nu

Blog 1

Door: Irene & Leonie

21 Juli 2015 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve lezers,

Onze eerste blog! Het heeft eventjes geduurd, maar hier zijn we dan! Wij hopen dat jullie met plezier onze blog zullen lezen.

Zondag 19 juli zijn wij ’s middags aangekomen in Jakarta. De reis was erg lang en intensief en ging ook niet altijd even gemakkelijk. Wij waren aan het wachten bij de douane in Düsseldorf. Wij waren bijna aan de beurt toen er technische problemen ontstonden. Alle mensen moesten naar een andere balie, wat voor chaos zorgde. Mensen drongen voor, werden boos en raakten in paniek omdat zij bang waren hun vlucht te missen. Wij stonden weer helemaal achteraan. De eersten zullen de laatsten zijn, zoals de Bijbel zegt. Het was even spannend en het leek alsof wij de vlucht zouden missen. Maar wij bleven rustig en vertrouwden erop dat God voor een oplossing zou zorgen. En Hij voorziet! We kregen te horen dat ons vliegtuig op ons zou wachten. Na de douane renden we naar het vliegtuig toe en konden we eindelijk weer rustig ademhalen. De reis naar Abu Dhabi verliep voorspoedig en voor we het wisten zaten we al Uno te spelen op het vliegveld in Abu Dhabi. We keken verwonderd om ons heen naar de cultuurverschillen. Na enkele uren konden wij naar het vliegtuig richting Jakarta. We vlogen ’s nachts maar niet iedereen had goed geslapen, de reis duurde dan ook erg lang. Uiteindelijk zijn wij veilig aangekomen in Jakarta en konden we probleemloos langs de douane. We werden liefdevol opgewacht door Octa en Gorby en reden naar ons hotel. In de auto kwamen we ogen tekort, wát een verschil met Nederland! Bij aankomst bij ons hotel Grand Tropic Suite stond ons een heerlijke maaltijd te wachten, klaargemaakt door Angela en ibu Anna. Na een lange reis hadden we eindelijk tijd om te rusten.

Maandag 20 juli hebben wij een rustige eerste dag gehad. Niet iedereen had goed geslapen door de jetlag, daarom was het fijn om een rustige dag te hebben. Irene, Luc, Rinke en Leonie hebben gezwommen in het zwembad bij het hotel, heerlijk koel! Helaas had Leonie een klein ongelukje, ze struikelde waardoor haar teennagel dubbelklapte. Dat was even schrikken voor ons, maar gelukkig kon Antoinette de arts haar helpen en viel het allemaal mee. Ook hebben we boodschappen gedaan bij Carrefour en we waren verbaasd over de grootte van de winkel. Werkelijk alles is daar verkrijgbaar! Het avondeten bestond uit rijst en nasi, zoals gewoonlijk. We gingen uit eten en het was heerlijk! Na het eten zijn we weer ons hotel gegaan en hadden we worship time, geleid door Luc en Rinke.

Dinsdag 21 juli hadden we wederom een rustige dag. We zouden naar Taman Mini gaan, een soort Madurodam. Maar nog veel mensen hadden last van jetlag, dus we zijn thuis gebleven. Inmiddels hebben we ook kennis gemaakt met Vivi en Winnie. Daarom hebben we een spel gedaan om elkaar beter te leren kennen. Na de lunch hadden we een uur stilte, gewoon even om uit te rusten, wat te lezen of te genieten van het uitzicht. Irene en Leonie hebben prachtige schema’s gemaakt voor het schoonmaken en maaltijden bereiden en de rest van de groep heeft al mooie pakketjes gemaakt om uit de delen bij Dukuh Atas. Vanavond hebben we team time en worden we voorbereid voor Dukuh Atas voor morgen.

We wensen jullie allemaal nog een fijne dag en tot snel!
Liefs, MI team 2015

• 21 Juli 2015 - 21:17

Gerda:

Dank voor het uitgebreide verslag! Mooi om te lezen.
    Veel zegen. ♥

• 21 Juli 2015 - 21:29

Theun En Wil Sloot:

Ja,inderdaad bedankt voor het fijne verslag. Een hele fijne tijd morgen.
    Breng de mensen ook de hartelijke groeten van ons.

• 24 Juli 2015 - 01:54

Marthah Hoekoeboen:

Dank voor het mooie uitgebreide verslag. Fijn om te lezen.
    Wij wensen jullie allen Gods zegen en Zijn bescherming toe.

• 24 Juli 2015 - 03:46

Roelie:

Goed gedaan, lieverds. Trots op jullie. Tuhan memberkati

Wij zijn een leuk team van Mission Indonesia! Ons mooie Nederlands team bestaat uit: Samuel&Mariana, Gijs&Roelie, Luc&Irene, Rinke, Leonie en Antoinette. In Indonesië zelf wordt ons team versterkt door Angela, Octa, Vivi, Gorby en nog meer. Wij zullen in Indonesië met de ouderen en de kinderen langs de spoorwegen omgaan en voor leuke weken zorgen met o.a. een dagje uit met de ouderen en een Children Festival! In Indonesië zullen wij met nog meer mensen gaan samenwerken. Wij zullen de Duku Ata's (de ouderen) langs de spoorwegen bezoeken en een groot festival geven voor kinderen. Daarnaast gaan wij verschillende kerken bezoeken. Wij hebben er zin in om Gods grote liefde uit te stralen naar de mensen in Indonesië en d.m.v. deze blog ook naar de lezers! Lieve groetjes, het Mission Indonesia team 2015

Actief sinds 03 Juli 2015